کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت

کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت

کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت

کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت
جهانگیر هدایت:

ما آثار متنوعی از صادق هدایت داریم که هریک در ژانر خود، نوشته‌های فوق‌العاده ممتازی ارزشیابی شده‌اند. حال ما نوشته‌های او را از مقطع دیگری تحت پژوهش قرار داده‌ایم، یعنی به‌طور مقطعی افقی به آثارش می‌پردازیم و بخش‌ها یا جملاتی را گزینش می‌کنیم که فارغ از ارتباط با موضوع داستان، خود معنا و مفهوم مستقل و بسیار زیبا و عمیقی دارند.
در بررسی و انتخاب این جملات عده‌ای از دوستان و همکاران بنیاد صادق هدایت با ما همکاری داشتند که ضمن تشکر از هریک ذکر نام‌شان بی مناسبت نیست : مریم ایخان، مهرو پیرحیاتی، میعاد راشدی، یاسمن شکرگزار، فروزنده فرخی، سارا کمره ای، الیکا گندم بخش، الهام میرزایی و سپیده محمودپور.

ما این جملات را “نیش گویه” نامیدیم که جلوه خاصی دارند مانند: “می‌ترسم که فردا بمیرم و هنوز خود را نشناخته باشم” این جمله پرمعنا و زیبا که در بوف کور آمده، دارای مفهوم و معنای عمیق مستقل خود جمله است که خواندنی است. در این کتاب تعداد 458 نیش گویه از 53 داستان و آثار صادق هدایت آمده است که هریک مبین نکات ویژه ماجرا و زندگی انسان است.
این کتاب با مقدمه و نظارت جهانگیرهدایت توسط نشر”دید” به کوشش آقای فیروز شافعی چاپ و منتشر شده که پرمعناترین، جالب‌ترین و زیباترین جملات آثار صادق هدایت را در خود دارد و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است.

 

بنیاد صادق هدایت

 

 

کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت

کتاب نیش‌گویه‌های صادق هدایت

 

 

 

 

 

 


مجلهٔ ادبی «نوپا» با رویکردی تازه در پی کشف استعدادهای شناخته نشده در عرصهٔ ادبیات می‌رود و شعرها و داستان‌ها را همراه با نقد منتشر می‌کند. مجلهٔ نوپا به سردبیری مجتبا نریمان در کنار انتشار مطالب ادبی، سعی دارد در شناخت شعر و داستان‌هایی که، دور از هرگونه حشو و زوایدِ تبلیغاتی و گذرا، ارزش ادبی و هنری دارند، به مخاطبان خود کمک کند و به آسیب‌شناسی ضعف‌ها و علل سقوطِ برخی جریانات ادبی بپردازد.


مدیر مسئول و سردبیر:

مجتبا نریمان

نشانی و شماره تماس

شماره تماس: 88527713 – 021

همراه: 383 0282 0912

نشانی: تهران، سهرودی شمالی، کوچه قرقاول، پلاک 36 ، واحد

ایمیل: ‏Email: nopa.magazine@gmail.com

واتساپ: WhatsApp: 0912-0282-383

کانال تلگرام مجله: https://t.me/nopa_magazine

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *