«ناخدا خورشید» فیلمی برای تمام فصول

در اردیبهشت سال 1396، نسخۀ ترمیم شدۀ «ناخدا خورشید» در سینما فلسطین به نمایش در آمد. آن‌جا حرف‌هایی دربارۀ فیلم زدم که متن کاملش این است.
«وقتی سی سال پیش «ناخدا خورشید» نشان داده شد، من یک صحنۀ فیلم را نپسندیدم-آن‌جا که جمجمۀ خواجه ماجد را متلاشی می‌کنند. این باعث شد یک رشته بحث در مجلۀ فیلم راه بیفتد با این رویکرد که نمایشِ خشونت در هنر و سینما باید به چه نحو باشد و مرزهایش کجاست. دیشب که می‌خواستم فیلم را از نو نگاه کنم، علاقه‌مند بودم بدانم حالا چه واکنش و نظری نسبت به این قسمت خونینِ فیلم خواهم داشت، که دیدم خیلی عادی است. با خودم گفتم شاید ما پوست کلفت شده‌ایم. شاید به قدری تفکر و اعمال داعشی در پیرامون ما بوده که چنین صحنه‌هایی دیگر آزاردهنده نیست. از طرفی هم احساس کردم این خشونت جزء جدایی‌ناپذیر فیلم است. انسان‌هایی که جز بی‌پناهی هیچ پناهی ندارند و آدم‌هایی که به آخر خط رسیده‌اند و…

بخشی از یادداشت  جهانبخش نورایی در سومین شمارهٔ مجلهٔ ادبی «نوپا» دربارهٔ  ناصر تقوایی و  ناخداخورشید

یادداشت کامل را می‌توانید در پروندهٔ شمارهٔ سوم مجلهٔ ادبی نوپا بخوانید.

«ناخدا خورشید» فیلمی برای تمام فصول

«ناخدا خورشید» فیلمی برای تمام فصول

 

 


مجلهٔ ادبی «نوپا» با رویکردی تازه در پی کشف استعدادهای شناخته نشده در عرصهٔ ادبیات می‌رود و شعرها و داستان‌ها را همراه با نقد منتشر می‌کند. مجلهٔ نوپا به سردبیری مجتبا نریمان در کنار انتشار مطالب ادبی، سعی دارد در شناخت شعر و داستان‌هایی که، دور از هرگونه حشو و زوایدِ تبلیغاتی و گذرا، ارزش ادبی و هنری دارند، به مخاطبان خود کمک کند و به آسیب‌شناسی ضعف‌ها و علل سقوطِ برخی جریانات ادبی بپردازد.


نشانی و شماره تماس

شماره تماس: 88527713 – 021

همراه: 383 0282 0912

نشانی: تهران، سهرودی شمالی، کوچه قرقاول، پلاک 36 ، واحد

ایمیل: ‏Email: nopa.magazine@gmail.com

واتساپ: WhatsApp: 0912-0282-383

کانال تلگرام مجله: https://t.me/nopa_magazine

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *